כמה אתם צריכים לשלם על הורדת תמונות

אנשים רבים מורידים תמונות מהאינטרנט בלי חשש, לעתים אף מבלי לדעת שהם חשופים לתביעה גדולה על פגיעה בזכויות יוצרים. אם אתם רוצים להמשיך להוריד תמונות בראש שקט, כדאי לשקול רכישה של מנוי לאתרים בהם יש מאגר תמונות גדול, אשר ניתן להשתמש בהן באופן חופשי לאחר רכישת המנוי, שלרוב לא יהיה יקר מדי.

 

רכישת מנוי למאגר תמונות

כשאומרים לאדם שהוא צריך לשלם על הורדת תמונות מהאינטרנט, לרוב הוא יגחך ולא יבין מדוע יש צורך בתשלום על דבר כל כך זמין וקליל. ובכן, יכול להיות שתורידו מאות תמונות מהאינטרנט ולא תידרשו לתת על כך הסברים בבית משפט, אבל מספיקה פעם אחת שתיתפסו פוגעים בזכויות יוצרים – והכסף שתצטרכו לשלם יעלה לכם כמו מנוי ל-20 שנים למאגרי תמונות. אתם יכולים לעשות את החשבון בעצמכם, מה משתלם ומה לא.

 

סוגי שימושים

לא כל אחד משתמש בתמונות מהאינטרנט למטרות רווח אישי. אנשים רבים מורידים תמונות ועושים בהם שימוש לצורך פרטי, לעתים ללא ידיעה של אף אחד מלבד בני ביתם. עם זאת, אם ברצונכם לעשות בתמונה שימוש מסחרי, עליכם לקבל על כך אישור או לשלם על אותה תמונה בכדי שלא תהיו חשופים לתביעה בגין הפרה של זכויות יוצרים.

 

הורדת תמונות בלתי חוקית

אם עד כה עסקנו באפשרויות החוקיות העומדות בפניכם, זה הזמן להזכיר שישנה גם האופציה הבלתי חוקית והיא הורדת תמונות מהאינטרנט ושימוש בהן ללא קבלת אישור מבעל הזכויות. האפשרות הזו מסוכנת מאוד שכן בתי המשפט לעתים פוסקים סכומים אסטרונומיים על פגיעה בזכויות יוצרים אפילו ללא הוכחת נזק. עדיף להימנע מכך ולעשות כל מה שניתן כדי שלא תצטרכו לעמוד במצב הזה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
דרושים עובדים עם תואר – למה זה כזה משנה?
כל עסק רוצה להעסיק את העובדים הטובים ביותר שיש מכיוון שלעובדים יש השפעה אדירה על ההצלחה של מקום...
קרא עוד »
נוב 24, 2018
8 דברים חיוניים שצריך להבין לפני שמתחילים בניית חנות וירטואלית
העידן הדיגיטלי העביר את מקומות השוק המסורתיים לפלטפורמות וירטואליות. הרעיון של בניית חנות וירטואלית...
קרא עוד »
ספט 01, 2023
מקלדת קופה – כל מה שחשוב לדעת
מקלדת הקופה היא מקלדת המשמשת להזנת טקסט במסוף קופה. הוא נמצא בדרך כלל בחנויות קמעונאיות, אך ניתן...
קרא עוד »
יונ 09, 2022